Девушка в хиджабе в рекламе средств по уходу за волосами? Почему бы и нет?

«Даже если ты не показываешь свои волосы, это не значит, что ты не ухаживаешь за ними».

Множество современных женщин носят хиджаб, и модная индустрия старается не обделять модниц, исповедующих ислам. Так, L'Oréal Paris выпустил рекламу средств по уходу за волосами с популярными beauty-блогерами, среди которых была Амена Хан. Съемку в таком формате бренд проводит впервые.

«Как много подобных рекламных кампаний вы видели? Думаю, не много, – рассказывает Амена в интервью Vogue UK. – Они буквально выбрали девушку с платком на голове – волосы которой вы просто не увидите – и это в рекламе средств по уходу за волосами. Потому что главная суть этой кампании в том, что мы можем высказаться».

Для Хан эта съемка стала целым событием, о чем девушка с радостью рассказывает своим подписчикам Инстаграме. «Даже если ты не показываешь свои волосы, это не значит, что ты не ухаживаешь за ними», – считает блогер.

«Для меня, мои волосы – это моя женственность. Мне нравится расчесывать их и по-разному укладывать. Поэтому я выбираю для себя только качественные продукты по уходу. Волосы говорят о том, кто есть», – говорит Амен.

I arrived to a set that was beyond anything I could imagine. With several open studio areas spread across a giant building, the first thing that hit me was the scale of the project. There were colourful sets assembled with multiple people behind the cameras. Amongst the buzzing of constant activity, the crew & @lorealhair team would often smile & say hello, always welcoming. Shoots like this are invariably stressful somewhere along the line, but I didn’t detect a hint of that. ⠀⠀⠀⠀⠀In the makeup room, I couldn’t contain my excitement about the project. @karindarnell regaled us with stories about the celeb world (being Riri’s MUA), all the while swiftly working her magic with makeup. We exchanged stories of working & of motherhood. @neelamkg joined us. Being an internationally successful model, I’m always struck by how “real” & humble she is. All 3 of us chatted away about life, triumph & sacrifice. ⠀⠀⠀⠀⠀Lunch was great - lots of Vegan options so I was happy. The atmosphere was energised, especially as @ling.kt was on my table. She uplifts everyone around her. I ate quickly as we had some outdoor photography to do. ⠀⠀⠀⠀⠀Our beloved weather did the predictable… as we stood at the main door, it started to drizzle. But before I knew it, someone had slipped a robe & slippers on me. There I was, in a van with 5 other people from the team, driving down to the canal in the area. It was surreal but exhilarating. ⠀⠀⠀⠀⠀Back at the studio, super friendly @francescajordan did touch ups as it grew closer to my turn. The photographer was the legendary genius, @rankinarchive. A quiet, down to earth man, he was deliberate & thoughtful in every shot. I felt confident, unexpectedly calm & filled with gratitude. ⠀⠀⠀⠀⠀Then came the interview. @lillycon, the interviewer, put me at ease quickly. She has the kind of vibe that makes it easy to speak with honesty - to just be yourself. ⠀⠀⠀⠀⠀When the long day finished & I was back on the train home, I reflected... not on how awesome this campaign (obviously) is, but more on the kindness I was privileged to have encountered that day (in so many more ways), & the beauty in connection between human beings <3

Публикация от Amena (@amenaofficial)